tirsdag 19. august 2008

1. skoledag



Som tiden flyr... Even er allerede ferdig med barnehagen og har nå startet en ny og spennende tid som SKOLEGUTT. Nytt for han og ikke minst nytt for oss foreldre. Nå har vi plutselig 2 skolebarn i huset..!! Gjett om han har gledet seg hele sommeren til denne dagen...??? Den første leksa (som han fikk på "prøvedagen" i juni) ble gjort med stor flid i samarbeid med Maren på søndag, mens sekk og penal har vært klart allered siden før ferien startet. Kl 17:00 var det femmøte i skolegården. Skolekorpset spilte og rektor ønsket velkommen til skolen med mange hyggelige ord. Så var det opprop og alle 1.-klassingene - en etter en - kom høytidelig fram og håndhilste på rektor og lærere før de 2 klassene gikk til hvert sitt klasserom. Der ble det sang, lesestund og ikke minst utdeling av mapper, blyanter og viskelær. Akkurat sånn det skal være på den aller første skoledagen.

Maren hadde også sin første skoledag idag, men til vanlig tid kl 8:30. Hun startet i 5. klasse. Tenk, nå har hun BARE 3 år igjen av barneskolen.... :) Som medlem av et annet skolekorps enn det som spilte på vår skole, måtte hun spille på 2 andre skoler i bydelen for deres førsteklassinger. En viktig jobb for en ivrig musikant som da dessverre ikke fikk anledning til å følge lillebror på hans store dag. :(.

Mammas kveldslekse har vært å sette bokbind på alle bøkene som 5. klasse fikk utdelt idag og det er selvfølgelig derfor dette innlegget dessverre har fått dato dagen etter. :))

I morgen (...eller skal jeg si senere idag?) begynner begge til ordinær tid kl 8:30 og den stolte storesøster skal få følge lillebror til hans første VANLIGE skoledag. Gjett om det er 2 som gleder seg til det???


GOD NATT!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det høyrdest ut som ein fantastisk start på skuleivet!! Skikkeleg koseleg... Her hos oss var det oppmøte til vanleg tid, og alle klassene frå 1 til 10 møtte i gymsalen. Der var det litt allsang, og så opprop der dei fulgte læraren til klasseommet sitt. Vi foreldre var med fram til ca kl 10.30:)
Hello Kitty settet ditt var kjempeflott, så no tel eg verkeleg på knappane om eg skal kjøpe det...

Nunne sa...

Hei Hilde....
Gratulere med skoleGUTT! Tenk så artig for Even og de andre 6 åringene (eller 5 åringene)at skolen endelig avslutta sommerferien og de fikk komme til
1.klasse. Elin har venta hele sommeren, og ho stortrives. Første skoeldag var mandag! Jeg var nok eneste bestemora som hadde møtt opp, men jeg MÅTTE dit... Plutselig var jeg ikke ferdig med skola likevel, i og med at Elin er der...
Du, de dukkeklærne, de kommenterer jeg ikke. Du frister meg like mye hver gang du viser dem fra. Og jeg er lett å friste. Men denne gangen håper jeg Rakel kristine får seg nytt hyr til dukken sin! Line kan vel ikke motstå det fine settet!!

Ønsker deg fin torsdag. God natt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails