mandag 11. august 2008

Framskap til kjøkkenet

Nå har jeg endelig fått meg det framskapet på kjøkkenet jeg så lenge har ønsket meg. :))

Fant et brukt furu framskap på finn.no som jeg fikk kjøpt for en billig penge også har jeg grunnet og malt det i samme farge som kjøkkeninnredningen. Fargen jeg har brukt heter Latte og jeg har brukt Lady dør/list 40 (halvblank) vanntynnet maling. Er så glad for at det er kommet vanntynnet oljemaling på markedet. Det gjør jobben MYE enklere mht. rengjøring av maleutstyr og hender, og dessuten slipper man den skrekkelige malingslukten i ukesvis etterpå.

Benkeplaten har jeg beholdt i originalfargen. Den har jeg kun pusset litt på og lakkert med Scannox 3 stjerner halvblank gulvlakk - også denne vanntynnet, for at skapet skulle matche mest mulig med kjøkkeninnredningen hvor jeg har heltre bøk benkeplate.

De runde furuknottene ble byttet ut med nye "Attest" knotter i rustfritt stålfarge fra Ikea. Vi har nesten de samme knottene (SKICK) fra før på kjøkkeninnredningen, men disse var utgått så da måtte jeg ta det som var nærmest. Forskjellen er bare at de "gamle" knottene har bøkefarget tre innfeldt i midten.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails