onsdag 10. desember 2008

Husk å ha oversikten over hvem som får hva av deg til jul...!!

En ung mann ville kjøpe en julegave til sin forlovede. De hadde ikke kjent hverandre særlig lenge, så etter moden overveielse besluttet han at et par hansker ville være passende. Det var ikke alt for romantisk og heller ikke for personlig.

Den unge mannen fulgte med sin forlovedes søster til Oslo, hvor han kjøpte et par flotte hvite hansker med pelsfôr. Søsteren kjøpte et par smarte minitruser til seg selv, men da ekspeditrisen pakket varene inn, kom hun til å forbytte pakkene. Søsteren fikk pakken med hanskene og den unge mannen pakken med minitrusene...

Uten å sjekke innholdet sendte den unge mannen pakken til sin forlovede med følgende brev:

"Kjære...

Jeg har valgt disse fordi jeg har sett at du ikke pleier å ha noen på når du går ut om aftenen. Hvis det ikke hadde vært for din søster hadde jeg valgt noen lange med knapper, men hun har alltid korte på som er lette å ta av. Jeg synes selv at fargen er vakker og ekspeditrisen som solgte meg dem, viste meg et par hun hadde hatt på de siste 3 uker, og de var nesten ikke skitne. Jeg fikk henne til å prøve dine og hun så virkelig smart ut. Jeg skulle ønske jeg var hos deg, så jeg kunne ta dem på deg første gang innen andres hender kommer i kontakt med dem. Når du har tatt dem av, skal du huske å puste i dem før du legger dem vekk, da de naturligvis kan være litt fuktige etter at du har hatt dem på. Tenk nå på hvor mange ganger jeg vil kysse dem i de kommende år. Jeg håper du tar dem på når vi ses fredag aften.

Med kjærlig hilsen...

P.S.: Den siste nye mote jeg har sett, er å brette kanten litt ned, så man kan se litt av pelsverket."

3 kommentarer:

Solveig sa...

Hehe!!
Den var bra!
God humor har du;)
Gøy med litt vitser i hverdagen.

Ha en super dag:)

Mormor sa...

Den var skikkelig fin du. Ler enda :-)

Nunne sa...

Ja, du Hilde, du kan mere enn å kjøpe lilla lys!
Haha, det var en lang "bruksanvisning" for et par hansker, hvertfall, sjøl om ho hadde fått riktig.

Håper du har det bra, jeg har vært litt tufs de siste dagene :(

Klem nordfra.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails