lørdag 23. mai 2009

Nybakt brød, gardinproblemer og litt 17. mai

 Stråålende sol idag og ca. 19 varme. Det kan jeg like! :)

IMG_3917 Har bakt et par brød i formiddag. Jaja, bakt og bakt. Har nå i hvertfall blandet mel, gjær og vann som beskrevet på Møllerens ferdige meldblanding. Pleier ikke akkurat å bake brød, men fikk ånden over meg igår da jeg var i butikken. Ser i hvertfall godt ut… ;)


IMG_3916 I går kveld tenkte jeg at vi endelig skulle få på plass gardinene på hobby-/datarommet oppe. Gardinstenger med tilbehør og gardiner var kjøpt inn forlengst. Aaaarrggg!!! Det viser seg at det er UMULIG å få gardinene til å henge pent med stang. Det er nemlig skråtak så nærme vinduet at stangen da enten må henge slik at man ser topplisten på vinduet eller så må høyre sidelist vises. Ingen av de mulighetene er aktuelle, selvfølgelig. Måtte derfor krype til korset og ta fram det gamle tilpassede gardinbrettet som Jan laget tidligere. Og jeg som hadde så lyst på stang der også. Isj! Brettet var ubehandlet furu så igår kveld og idag har jeg malt første og andre strøk. Er ikke helt fornøyd med å måtte henge det opp igjen, men det blir i hvertfall bedre enn med synlige lister over eller ved siden av gardinene. Bilde kommer etterhvert når alt er på plass.

Tenkte også jeg skulle vise noen glimt fra vår 17. mai i år:
Img_3862 IMG_3864 
Maren Elise er klar for marsjering med korpset kl 07:20 til flaggheisingen.

IMG_3865 Img_3868
Even Andreas er klar for sitt første 17.mai-tog i byen.
IMG_3872 IMG_3873
Det begynner og fylle seg opp av barn og voksne på Marienlyst stadion. Klare for å gå i tog. Konnerud skolekorps gjør seg klar til avmarsj bort til stadion.
 IMG_3881 Img_3882
Fra toget i byen. Skolekorpset kommer forbi. Maren Elise og Julie spiller klarinett.
IMG_3883 IMG_3884
Kommer ikke Espen og Even snart? Kristian (5 år og sønn til et vennepar av oss) står sammen med meg og ser på toget i byen for første gang. Konnerud Musikkorps (“voksenkorpset”) kommer.

IMG_3892 IMG_3893
Even Andreas kommer sammen med frøken og sin klasse, også kommer noen fra Maren Elises klasse.
IMG_3899 IMG_3900
På ettermiddagen gikk Even Andreas og jeg i et av bydelstogene ned til skolen vår. Skoger og Vestbygda skolekorps spilte for dette toget og underholdt også litt på skolen. Maren Elise gikk med Konnerud skolekorps i et annet bydelstog, men kom ned til oss når dagens “plikter” var vel utført.
Img_3904 Img_3906
Even Andreas og Maren Elise prøver en av de mange lekene på skolen. Maren har fått av uniformen og tatt på et litt mer komfortabelt antrekk for lek og morro.

Det ble en flott og tradisjonell 17. mai på oss.

Nå skal jeg ta meg en kjapp tur til byen og ordne et par ting. Kanskje kommer jeg med bilder av gardiner og brett allerede i kveld.

C U!!

Signatur

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails