søndag 29. november 2009

Advent inntar Rådyrveien og pakke i posten

Riktig god 1. Adventskveld til deg som måtte stikke nesa innom her i kveld. Siden formen er middels talt elendig, har det tatt tid å få ordnet litt til Advent her. Tror aldri jeg har brukt lenger tid på å pusse kjøkkenvinduet og henge opp julegardinene. Stort sett hele dagen har gått med pga 100.000 hvilepauser. Egen Adventstake på kjøkkenet må jeg ha. Med røde lys så det matcher resten av pynten, selvfølgelig. Hihi! Img_4573BI år har jeg litt annerledes Adventslys enn i fjor. Lilla kubbelys og perlelenke som ifjor, men tallene og “sølv”-fatet (fra Broste) er nytt i år. Tallene kjøpte jeg i Romjula i fjor på salg på Sandvika Storsenter, mens fatet kjøpte jeg på kundekveld hos Inspirasjoner og Sånt sist torsdag. 
IMG_4569B Tallene var forøvrig i mørkt stål, så de malte jeg med sølv hobbymaling (for at de i det heletatt skulle synes på de mørke, lilla lysene) og festet med sølvbånd. Den lilla Adventsduken kjøpte jeg på Kid igår.
IMG_4574BSå må jeg takke Tove med den koselige bloggen
Tankar i ein kvardag for den flotte premien i anledning jubileumskonkurransen hennes. Et garnnøste i nydelige fargetoner og deilig kvalitet og oppskriften til et passende skjerf. Dette skal prøves, Tove, for deiligere skjerf kan man vel neppe få? Tuuusen takk!! :D

Så gjenstår det bare å ønske alle ei riktig flott uke!

Vi blogges!
Signatur 

4 kommentarer:

yesheimen sa...

Hei. Du har iallefall fått det riktig koselig til advent, tross att du ikke er i form.

Min søster er veldig fornøyd med Tildaene..
Ønsker deg god bedring.
Klem Ann<3

Ida sa...

Er så koselig å pynte med levende lys, og litt farger man gjern eikk bruker så mye ellers i løpet av året!

Ha en glad start på desember! klem fra Ida

Ida sa...

og god bedring:)

Torilpia sa...

Kjenner det med at ting tar tid - innimellom :o) Men det var først i dag at mine julegardiner kom opp på kjøkkenet. Det er i hovedsak fordi jeg prøver å drøye det røde til litt nærmere jul .. men måtte bytte idag .. og fikk vaska vinduet samtidig - godt å ha det unnagjort.

Du har fått det koselig synes jeg, og det er jo mer gjennomført når du tar enten rødt eller lilla. Her blir det fort litt av hvert i adventstida .. prøver å være flinkere i år ..

Ser du har produsert masse flott til shopen din .. du er så flink synes jeg. Skulle ønske symaskin og synål likte meg litt bedre :o)

Håper du snart er i full fart - god bedring og stor klem!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails