tirsdag 7. april 2009

Liten lysestake-makeover og påskepynt

Har en liten kandelabel jeg har fått etter mormor. Har hele tiden hatt små dråpelys i den siden den ikke kler rette lys. I det siste har det imidlertid vist seg vanskelig å finne disse dråpelysene (til en overkommerlig pris vel og merke), og rosa (eller blå) som jeg har til den passer ikke lenger inn her. Var derfor en tur på Skeidar idag hvor jeg visste de hadde små telysglass til bare 10,- pr. stk. Tenkte jeg kunne prøve å bytte til disse og jammen syns jeg det blei ganske all right.
FØR ETTER
Kjøpte med et par telysglass ekstra. Disse har jeg satt i Bondemønster-lysestakene fra Porsgrund for de får jeg nesten aldri brukt siden hullene der lysene skal settes i er for små til de fleste lys jeg kjøper. Syns de blei litt artige de også etter fornyelsen.
FØR ETTER
Stakk en tur innom Kid også. Der var det 70% på alle påskevarene, men det var temmelig utplukka allerede. Kjøpte med meg et sett gardinbånd og 2 pakker påskeservietter til den nette sum av kr 24,- totalt. Superbillig!
PÅSKEPYNTTenkte å bruke gardinbåndene til noen hvite trådgardiner jeg har liggende, men måtte putte gardinene i vaskemaskinen nå i kveld siden de var gulnet litt av å ligge i skapet. Regner med å få de opp i morgen tidlig så da kommer det nok bilde i løpet av morgendagen. 

Også må jeg vise dere Påskekvistene mine. Sendte jentene ut igår for å sanke gåsungekvister til meg så jeg hadde noe å henge de små påskeeggene jeg kjøpte på Princess her forleden på. Dårlig med gåsunger på disse, men fungerte til formålet gjorde de i hvertfall. *ler*
PÅSKEKVISTER I morgen har vi planlagt Harry-tur til Svinesund. Greit å få fyllt opp fryseren litt igjen. :) Vi tar det alltid som en “tur” og bruker god tid. Spiser gjerne middag på veien og koser oss skikkelig. Syns det blir mye hyggeligere enn en sånn stresse fram og tilbaketur.

Fortsatt fin tirsdagskveld!

Signatur

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails