mandag 6. april 2009

Påskeferie og påskejobb

IMG_3743 Jeg har startet påskeferien. Skulle egentlig ha jobbet idag og imorgen, men pga. noe kluss med påmeldingen til SFO har jeg fått fri. Jippi!!

Spisestua er igjen omdannet til malings- og lakkeringsverksted. Driver å ferdigstiller noen lister som skal være rundt åpningen til og inni skyvedørsgarderoben vi har laget på soverommet. (Bilder kommer kanskje senere derfra.) Senere skal jeg male en tallerkenhylle jeg kjøpte før jul og en knaggrekke som skal være på Marens rom. Godt å ta disse tingene også når først bordet står der ferdig tildekket. Håper å få på plass listene når Jan kommer fra jobb etterpå. Skapet må jo tømmes for innhold og eneste midlertidige plassering  blir derfor på sengen vår. Skal også rydde i klærne før de legges/henges tilbake så jeg ser for meg at kvelden blir ganske lang, ja. :)

IMG_3734Snøen har såvidt smeltet litt her og der så mor benytter anledningen til å tørke litt tøy ute og påskeliljene er i ferd med å komme fram i steinrøysa i blomsterbedet. Før vinteren kom og tok oss hadde vi begynt å skulle legge nye kantstein rundt bedet, men ble ikke ferdig. Derfor er bedet delvis “kledd” med gamle stein og liljene prøver så godt de kan å komme fram innimellom disse. Kikker du nøye etter på bildet til høyre vil du også se at tullipanene har begynt å dukke opp. Det er et sikkert vårtegn i hvertfall. :D IMG_3735 IMG_3736
IMG_3744 I kjøkkenvinduet venter jeg stadig på at krokusene skal komme fram og holde påskeliljene med selskap. Liker så godt disse løkblomstene for de kan gjenbrukes når de er avblomstret inne. Når de er avblomstret, lar jeg de bare stå på vent til sommeren kommer og det blir varmt nok i bakken. Da putter jeg løkene ned i bedet og nye løkblomster dukker opp igjen til neste vår.

Img_3745 Med bilde av en flott, gul ildtopp jeg kjøpte for noen dager siden ønsker jeg dere alle en riktig GOD PÅSKE!!
Vi skal nok for det meste være hjemme som vanlig, med unntak av en planlagt Harry-tur på onsdag for å fylle opp fryseren igjen, da. :D

Signnatur

3 kommentarer:

Dreamgirl sa...

Deilig å få fri da :) og få gjort unna litt malearbeid

Photo-Me-Life sa...

Tusen takk, jeg håper indelig jeg har gullhår en viss plass for dette er drømmejobben min som jeg aldri trodde jeg ville få, å nå står den foran nesa mi og jeg har sjansen....

Anita sa...

Ja snøen forsviner jo på Konnerud også.....til slutt;o) Synes det har tint masse i barnehagen, håper enda mere er borte når jeg er tilbake etter påske;o)

God påske til deg og dine;o)

klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails