søndag 7. desember 2008

2. søndag i advent

Lørdag var det julekonsert med skolekorpset i Konnerud kirke. Flott og stemningsfull konsert med både aspiranter, juniorer og selvfølgelig hovedkorpset. Noen av ungene gjorde dessuten både solosang og egne stykker i små grupper så som "Jazzgruppa" og "Klarinettkvartetten". Nydelig sang og musikk som ga oss alle en riktig god julefølelse.

I dag har Maren spilt aktivitetsturnering i håndball i Skrimhallen på Kongsberg. De spilte 4 kamper mot hhv. Skrim 1 og Skrim 2 og dessuten Glassverket. Dessverre tapte de 3 av de 4 kampene denne gangen, men hva gjør vel det så lenge ungene har det gøy?? Heldigvis noen år til "alvoret" begynner.

Her er noen bilder fra helgens begivenheter og dessuten en liten stemningsfull videosnutt:

Hovedkorpset

Maren i hovedkorpset

Klarinettkvartetten bestående av Malin, Ingrid, Maren og Thea.
Dessverre kunne ikke Thea denne gangen så det ble straks gjort om
til Klarinettrio.. :D (Maren til høyre i bildet.)




Klarinettrioen spiller "Rudolf er rød på nesen".
Må få lov å skryte litt, da. :) Det er bare drøye 3 år siden jentene
begynte som aspiranter i korpset. Det er Maren som spiller
1. stemmen (melodistemmen). Videoen er tatt med mobilen så jeg
beklager den dårlige bilde- og lydkvaliteten.

Fra en av kampene i Skrimhallen.
Konnerud 2 i rødt og Glassverket i lilla.

Ønsker dere en riktig god uke, jenter!



7 kommentarer:

Kine sa...

*lol* Nå har jeg ikke vært innom bloggen din før,men jeg fikk meg en latter av dimensjoner i det forrige blogginnlegget ditt!!hihi:)
Tuuusen takk for koselig kommentar i bloggen min,alltid hyggelig med "nye" fjes!!Koselig blogg du har!
Ha en fin dag videre;)

Anonym sa...

DU OG DU!!
Jeg fikk postdama på døra idag!! Noe som er høyst uvanlig!! OG DU OG DU SÅ GØY DET VAR !!!! TUSEN TUSEN TUSEN TUSEN TAKK!!! Skal legge ut bilder på nettet en dag jeg får tida! HJERTELIG TAKK!!!!!!!!! You made my day!

Mormor sa...

Du verden, jeg er imponert over at disse jenten ikke har spilt mer en 3 måneder. Jeg hadde også to jenter som spilt i korps i sin barndom :-)

Rådyrveien sa...

Jentene har spilt i drøye 3 år ikke 3 mnd.
Låt nok ikke sånn etter 3 mnd. er jeg redd....Hihi!

Synnøve sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar:))

Så flinke barn du har.
Ser at jeg og du er født i samme år.

Solveig sa...

Hei hei:)
Så gøy at Maren spiller klarinett! Det gjør den ene søsteren min og;) Den andre spiller fløyte..

Du får bare skryte av henne ja:)
Bare gøy det!
Så flinke de er;)

Vet du hva,jeg har endelig fått sett mamma mia filmen! Skjønner hvorfor du var så gira på den ja:)
Både dvd'n og cd'n er på ønskelista til jul!!!
Den var jo bare kjempe bra:)

Ønsker deg en super dag!

Lykkehuset sa...

Så koselig med konsert! Artig at det var i kirken da. Det gav nok en fin stemning;-)Ha en fin dag! Klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails