søndag 28. desember 2008

Litt om julen og romjulssalg

Deilige, rolige dager... Bare slapper av og koser oss. Som tidligere nevnt feiret vi bursdag 23. hos oss og julaften hadde vi også for første gang hos oss. (På bildet er bordet dekket i spisestuen og det er klart for å feire julaften.)

1. juledag var vi hos svigermor. Der er det tradisjon med laaangt 1. juledagsbord hele dagen fra kl 14 og ut i de små nattetimer. I år var det 18 personer til bords. Koselig.

2. juledag var vi og min bror med familie hos mine foreldre til deilig julemiddag igjen. Bare kos alt sammen. :D

I går tok vi en tur på Gulskogen senter. Måtte bytte et par gaver også var det jo så mye salg overalt (!) og jeg måtte selvfølgelig innom Candle Art og benytte meg av det. Hihi! Det var nemlig 50% på alle julevarene...

En søt, liten Sia juleengel.

En flott og veldig naturtro Sia grangirlander som jeg har pyntet peisen med.
Julegruppen hadde min svigerinne med på julaften. Hun hadde vært på jobb og når de var ferdige fikk de ta med seg det de ville av juleblomster hjem. Koselig at hun tenkte på meg da. :)

Lysmansjett med "bær" til kubbelys.



Til slutt måtte jeg bare ta med bilder av Maren og Even som ivrig pakker opp hver sin Nintendo DS som ble årets "hit" hva angår julegavene deres i år og ikke minst Christiane (min niese) som kjempelykkelig kunne pakke opp en flott Kenwood Major som en av julegavene.

I skrivende stund er Jan og ungene sammen med nabo'n på skøytebanen. Deilig med litt alenetid og noen minutter til blogging. Dessverre roper en ferdig vaskemaskin på meg fra badet. Den vil ha det nyvaskede tøyet hengt opp og er klar for sin 3. omgang idag. :P

Ønsker alle mine venner der ute noen koselige romjulsdager!

5 kommentarer:

Anita sa...

Høres ut som en perfekt jul! Har akkurat vært på skøytebanen vi også, nå spiser vi litt kalkunrester og varmer oss! Så godt å komme inn etter å ha vrt ute! KOs deg fortsatt! klem!

Nunne sa...

¨Så koselig, Hilde...
Men du, er du ikke enig i at snart må noen finne opp en maskin som tømmer oppvaskmaskina og setter kopper i skapet og bestikk i skuffa, og en som tømmer vaskemaskina og henger opp tøy eller putter i tørketrommelen. Det må vel ikke være vanskelig? Tror du? Iallefall skal jeg ønske meg en sånn maskin når den kommer på markedet... :)
Deilig å være litt aleina... jeg har ligge i senga i influensa, men er opp igjen no. Har vært og feira min mamma... 91 år. Vi ble åtte rundt bordet... veldig artig!
Klemme rfra Nunne...
PS...Elin hilser deg.. ho klemmer stadig på kortet sitt og sier det har Hilde skrevet :)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Ser ut for at du har hatt en koselig julefeiring!
Det har også jeg, tross influensa..

Ønsker deg et Riktig Godt Nytt År!
Klem fra Chatrine:)

Vibeke sa...

Tusen takk for koselige ord inne hos meg!Formen er bedre i dag :o)

Vibeke

♥ Stines hverdag sa...

Bare en liten tur innom for å si godt nytt år til deg!

Ønsker deg en fin feiring i kveld, og alt godt i det nye året!
Klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails