torsdag 5. mars 2009

Kvelden blir nok ikke helt som planlagt…sukk…

Som jeg skrev om i dette innlegget har det kommet store mengder med snø hos oss i år og det har selvfølgelig opparbeidet seg tilsvarende mengder på taket også. (Husene her oppe er konstruert for å tåle ekstra med snø, så det har aldri vært noen fare for husets del.)

Den siste tiden har vi hatt mildvær med noen få varmegrader og idag skjedde det altså…sukk…

Tok et par bilder før jeg dro på jobb idag…
Bilde112 Bilde113

…og her er det som møtte Even og meg da vi kom hjem nå i ettermiddag…
Bilde114
Tonnevis med snø foran inngansdøra!!

Haha! Jeg må jo le litt av det også, for det er faktisk første gang jeg har kunnet støttet meg på taksteinen på taket på vei bort til inngangsdøra *ler*.
(Inngangsdøra er til høyre, 3-4 meter etter takrenna.)

Har igrunn venta på det, og har vært livredd for at det skulle komme ned idet vi var på vei ut eller inn av huset (særlig ungene…grøss!!…), men HELDIGVIS så kom det mens vi alle var borte på jobb og skole… Pust!! 

Alt er dessverre ikke kommet ned ennå, så faren er ikke helt over , men jeg håper vi kan få til å få ned resten også i løpet av kvelden.

Uansett har vi nok noe å bedrive kvelden med, er jeg redd….

Ha en fin ettermiddag og kveld!!

2 kommentarer:

Fjordheim sa...

ja her har min kjære måkt takras i tre dager. Men nå er det snart slutt. Bare litt igjen på uthustaket. Den er jo så tung den snøen som kommer ned fra taket.
Fint trekk du hadde sydd. Har lurt på om jeg skulle sy et til min symaskin, men er ikke kommet så langt enda.
Håper det har gått bra med ryggene etter all måkingen.
Ønsker deg ei flott helg :)

tinemor sa...

Oj, det var mye snø!!
Ikke bare , bare å fjerne alt det der nei....
Lykke til!
:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails