søndag 25. januar 2009

Nå er det nok!!

Knipset noen bilder fra stuevinduene nå og må vel si meg rimelig fornøyd med den mengden snø vi har fått nå. Så til deg som sitter der oppe og drysser alt dette hvite over oss: DET ER KOSELIG MED VINTER, MEN NÅ ER DET FAKTISK NOK! Vi har faktisk ikke plass til særlig mer heller…Vinterbilde 24-01-2009

Nå er det på tide med litt frokost (ungene er hos Mor & Far) og så er det vel bare å “sette nesa mot slipestein” og fortsette å måke. Kanskje vi finner igjen Polo’n min også? Den står visst et sted i haugen foran garasjen nede ved veien… (Nå skal det sies at jeg hittil har sluppet unna måkingen, for det har Jan vært så snill å gjøre. Heldige meg!)

God søndag, alle sammen!!

PS.
Anita, sent igår kveld var det ikke måkt foran barnehagen ennå, men forhåpentligvis gjøres vel det i dag eller til natta!! :D

12 kommentarer:

Anita sa...

Ja dere har snø på Konnerud;o). Men vi har like mye her nede på flata også. Brukte et par timer til snømåking i går, og må ut igjen i dag også......
Vet ikke helt når det måkes i barnehagen, men jeg håper og tror det blir før vi åpner i morgen tidlig. Jeg skal være der 07.00, så jeg får jo se....;o)

ENGEL sa...

ja,nå har dere fått det været vi hadde først på januar ser jeg;)det går nok over etter ei stund. man kan bli deprimert,få hekseskudd,gråte og hyle og hate det alt man vil men det hjelper ikke,dessverre;)hvitt og lyst blir det da;)kos deg som best du kan i snøen,jeg skjønner at det er nok;))))klæm

Mormor sa...

Jeg henger meg på din bønn. Nå er det nok. Vi er snart innesnødd på Hønefoss også. Hadde den enda kommet ferdig måkt. :-(
Nok er nok. Ha en fin søndag i snøhaugen.

Fru Fjeldhammer sa...

Ja, helt enig.. nå er det nok og slik kan det være en stund!!

Håper du "finner" igjen polon din..*S*

klem

Torilpia sa...

Snø har vi fått nok av her også - men "bank i bordet" - det har ikke snødd på flere dager nå :o)

Her brøytes det med traktor oppi gården når det har snødd - deilig å slippe å måke - skjønt det er jo egentlig bare godt å bruke kroppen litt .. men bare litt .. :o)

Kjempemorsomt innlegg under her da .. :o) Lo godt av det ja ..

Ha ei flott ny uke - klem!!

Nunne sa...

Hei Hilde....
er du der nedi snøfonna? Åååå, ja der er du,ja.... og Poloen din også...ser såvidt i nesetippen din og frontruta på bilen... :)))))

Godt ikke Øyvind, sønnen vår, leser blogger. Han ville blitt GRØNN av misunnelse. Her snør det IKKE! Men vi har snø, ikke det, men altfor lite. husk vi har et alpinanlegg like oppfor huset. Dårlig sesong i fjor, lite frost og lite snø, og dårlig sesong hittil i år... :(
Det er ikke bra for økonomien til anlegget..
Vi har hatt ei artig uke, med litt av hvert...ommer nok med nytt innlegg skal du se, i løpet av dagen!
Klemmer nordfra.

Solveig sa...

Wow, litt av en snø haug ja!
Nei nå får det gå mot varmere tider og mindre snø;)
Gleder meg til å begynne ute jeg:)

Ønsker deg ei super uke!

Anonym sa...

Nei send snøen nordover du!!! JEG VIL HA MERE!!

Henriette sa...

Snø???? Kva i all verda er det??? Her har noko som liknar vore innom eit par gonger i løpet av vinteren, men før me fekk ett nermare på det var det vekk!!!! Skulle gjerne hatt litt av det som har ramla ner borte hos dåke;)
Håpar Poloen dukkar fram att snart:)

Ha ei god natt.
Klem:0)

Solveig sa...

Nå er vi ferdige så da er det ryddig her igjen!
Ikke like lett for en ordens tulling som meg å pusse opp:P
Ha en fin kveld:)

Solveig sa...

Nei,du skal ikke si det;)
Grønn er jo den fargen jeg liker best utenom det lyse:)

Solveig sa...

Litt typisk meg?
Hehe, det var litt av en misforståelse fra min side:P
Sikkert fint soverommet ditt nå da, i latte;) hehe...
Vårt var en blanding av gul,grønn og gammel furu da vi kjøpte så jeg bare malte hele greia. Resten av leiligheten er i lys toscana som jeg synes er en grei farge så da orker jeg ikke male selv..

Du jobber deg fram ja;)
Even vil vell ikke ha noe hvitt rom nei;)
Ja enig med deg der, er ikke så fint med hvitt på hvitt på kjøkken.. Det er egentlig litt vanskelig det der, om og når blir det for hvitt. Og egentlig litt trist. Eneste rommet i huset som er ganske farge tomt er soverommet, siden jeg vil ha det helt rolig på vegger og interiør der:)

Nå har jeg kost meg med kanelsnurrer og te..
Det var den sunnheten:P
Men, kose seg må man:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails