fredag 13. mars 2009

Fornyelse av lysekrone og lampetter

For en tid tilbake ble jeg forelsket i lysekrona som Anita hadde fornyet med noen flotte prismer. Dessverre var ikke slike prismer å finne i butikkene her i byen, i hvertfall ikke uten for mye sølvpynt på. (Min lampe er i messing og da er det ikke så fint med sølv til.) Riktignok fant jeg noen prisme lysmansjetter i en butikk til 237,- for stykke (!!), men jeg ville i tilfelle trenge 7 stykker og ville da kommet opp i en pris på 1.659,-. For den prisen kunne jeg jo kjøpt nye lamper!!

Gikk derfor på Nille og kjøpte perlemansjetter som da tilfeldigvis kostet kr 10,- for 5 stykker. Hva var vel bedre enn det? Kjøpte med meg 10 stykker. Kupp!, spør du meg. :D

Før:
Img_3607 Img_3608

Etter:
Img_3610 Img_3609
IMG_3611 IMG_3612 
Img_3615 IMG_3620

Syns det blei ganske stilig jeg, da, også fikk jeg jo vist fram bloggplassen min også *ler* – nemlig innerst i spisestua. Hihi! Som dere ser av mitt ubloggifiserte bord er det visst på tide å skifte kronelysene, men er dessverre tom for riktig farge så det er satt på handlelisten for i morgen.

Ha en flott fredag!
Her er det strålende sol idag!! (Jippi!!)

PS.
Er hjemme med Maren idag som er blitt febersyk.

6 kommentarer:

Hvitrose sa...

heia:)
Koslig at du var innom bloggen min med koslig kommentar:)

Ja det er ikke så mye som skal til for å pynte opp en lysekrone,bare litt fantasi!!Den ble kjempe fin:)

Ha en super fin fredagskveld!
Klem:)

Dreamgirl sa...

Det ble lekkert det :) Fint å være kreativ ja

aase sa...

Flott lysekrone du har, perler og prismer gjør seg veldig det!!

Ja dere venter vel på snøfri terrasse dere også!! var hos søs på Konnerud for noen dager siden...............dåner bare jeg. Mye her og da men.....Konnerud er Konnerud

ha en trivelig helg, vi skal tilbringe morgendagen med flytting for Monaslykkebo og søndagen i syllinghallen!!

Cecilie sa...

Så morsomt å finne en annen fra snølandet Konnerud her ute i Bloglandia :). Fant deg via aase - og hun har jammen meg rett i at Konnerud er Konnerud! I går var det helt håpløst, men det så heldigvis bedre ut allerede i dag *s*

Ha en flott helg!!

Villblomsten sa...

Takk for titten på siden din :-)

borghild sa...

Ja, det er ikke alt som trenger å koste så mye!! Flott fornying for en billig penge, sånt liker vi!;-) Klem B:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails