søndag 22. mars 2009

Påskemuffins og søndagstur. Også søkes hjelp til spraymaling…!!

Idag har det vært en helt rolig søndag. Har hatt en “date” med symaskinen og laget noen nye påskemuffins som skal få pryde etasjefatet mitt på kjøkkenet til Påske. Det rutete stoffet var noe av det jeg kjøpte med fra Stoff & Stil på torsdag. “Lille Martine”, tror jeg det heter? Søtt var det i allefall. Syns det passet godt nå til påske. Har en god del stoff igjen så vi får se om jeg rekker å sy litt mer av det også.

Even, Jan og jeg har også gått en liten tur rund elva idag. Koselig! Solen glimtet med sitt fravær, men temperaturen var ikke så ille. 6-7 varmegrader, tenker jeg. Vi startet fra Papirbredden og gikk rundt via Bragernes og Bybrua og tilbake igjen på Strømsøsiden. Ikke så veldig langt, men nok til at vi fikk oss litt luft. Og med innlagt ispause på McDonalds var turen topp for minstemann som forøvrig hadde stylet seg opp for anledningen. :D

Ellers har det kommet på plass noen Påske løkblomster på kjøkkenet. Får litt vårstemining av disse selv om de ikke akkurat har kommet så langt fram ennå. Blomster og bøttepotter er kjøpt på min favoritt blomsterbutikk, Mester Grønn.

Så over til spørsmålet som jeg håper noen “erfarne” spraylakkere kan hjelpe meg med:
Jeg har en messing gulvlysestake som jeg har lyst til å spraylakke svart. Har kjøpt inn sort Hobby Spraymaling fra Biltema. Jeg har aldri prøvd å spraymale noe som helst før så det jeg lurer på er om jeg må behandle lysestaken på noen måte på forhånd (bortsett fra ordinær vask, selvfølgelig)?? Det står på boksen at man skal bruke grunning av samme merke, men er det nødvendig?? Jeg er helt “grønn” på dette området så jeg håper noen der ute, som har gjort noe tilsvarende, kan gi meg en liten veiledning??

Nå er straks helga over for denne gang igjen og det er på tide å gjøre seg klar for en ny uke.

Vi blogges!! :D

5 kommentarer:

Fru Luna sa...

Takk for koselig hilsen :) Jeg har hatt (det vil si mannen) har hatt blandet resultater ved bruk av spraylakk (fra Europris). Sengehimmelen gikk det greit med, men en gulvlysestake likte ikke den grunningen og der flasser malingen av igjen... Så jeg har egentlig ikke noen gode råd og komme med, er litt småforvirret selv... HA en fin kveld!

Vigdis sa...

Heisann og takk for tipset ang kandelaber:-)
Flotte påskemuffins du lager:-)

Ha en flott dag og god vårstemning

Nunne sa...

Hei Hilde...
Jeg blir så sinna når jeg ser at du kan ALT! Symaskinen håndterer du like godt som strikkepinnene, og lager de "deiligste" ting som bare frister og frister.... :))

Jeg har ofte sett noe jeg skulle spørre deg om.... Even er en tro kopi av sin pappa, ikke sant? Syns alltid jeg ser samme ansikt på de to gutta dine.. :) han er så søt... Psssttt ikke si at jeg sa han var søt, men han har et søtt ansikt... sånn man blir glad av!

Hilser snømennene i Rådyrveien med en god klem og ønsker en god kveld.

MTSSfoto sa...

Hei. Fant deg på norske bloggdamer, facebook, og stakk innom :-)
Fin blogg.

Lurer på hvilket program du har brukt på det sammensatte bildet.

Fortsatt god helg.

Hilsen May Tove

Jorun sa...

De muffinsene var fine! Koselig blogg du har.
Jeg så det sto Drammen, og fikk lysst til å titte innom da jeg er fra Vestfossen... Selv om jeg ikke har bodd der på mange år nå..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails